onsdag, mars 02, 2011

Træning idag også

Jeg og Kristian tok med oss engelsk setterne Charm, Verona og Dennis på træning idag. Etter mye regn var føret ganske bra i forrhold til i går. Charm går meget godt å holder høy klasse søksmessig, skikkelig trøkk å flott vindbruk. I slipp med Verona har han større terrengdekning å vi ser han fester stand oppi ei li. Jeg kommer meg opp til han å velger å gå opp rypa sjøl. Det letter ei rype presis forran Charm å han gjør seg ett "byks" på 1meter eller 2. Helt ok. Ei stund etterpå ser jeg på nytt Charm i stand, jeg kommer meg ikke opp til han før rypa letter å Charm ramper 5-6 meter. Det blir ett lite "møte" mellom meg og Charm da. Men jeg kommer meg ikke lenger idag, for da knakk jeg den ene skia tvert av. Heldigvis var jeg nært vei! Mens jeg henter bilen får Kristian gå aleina med sine hunder, men ingen flere ryper å se. Grei tur i øsende regn.