lørdag, mars 05, 2011

Ny tur idag

Etter at jubeln hadde gjedd seg etter 3mila i VM så bar det rett i marka med Charm. Ett sinnsykt snyvær kor eg hadde store problemer med å se veien, men den som inntett våger inntett vinner. Vi gikk bare i 5 min så var det blå himmel igjen :) Føret var bra, er kommet mye sny de siste dagene men våtsnyen som var har froset på. Charm gikk fantastisk, det var en nytelse å se på. Han går helt på grensen stort, men det er dær jeg vil ha han. Alikavæll holdt han ok kontakt så jeg viste stort sett hele tiden hvor han var. Ser Charm trekke ann langt ute, har en liten kolle mellom meg å han så jeg mister han av synet. Da jeg nærmer meg står han. Jeg kommer meg opp til han å ser rypa presist forran han, som springer litt mellom småkjerrene. Det ble for mye for Charm å han tjuvreiser! Det ble ikke tatt godt imot for å si det mildt. Men rolig når rypa letter....forstå det den som vil. Det ble ikke mere kontakt med fuggl idag.
Søket å trøkket er meget bra, gjennstår enda litt tærping i fugglsituasjonene.