onsdag, mars 09, 2011

Ny træningstur

Etter at værste stormen hadde gjedd seg bar det avgårde igjæn med Charm. Det var ikke så bra føre, gjennomslag men ikke glasshinne så da går det greit, men farta blir dærætter. Charm gikk flott idag også, jakter fornuftig å bruker vinden fint. Han er langt ute oppi ei skråning til høyre for meg, jeg skifter retning å drar mot venstre. Charm følger fint med å trøkker til over vannet. Han går stort men det er oversiktlig så da går det fint. Da jeg er påtur å fløyte han tilbake å vi skal snu, så ser jeg han trekker ann. Han jobber seg fint frammover å går til slutt i stand. Han er vel rundt 250meter forran meg så jeg bruker litt tid opp til han. Charm holder stand til jeg kommer meg helt på siden av han, da ser jeg ei rype som springer ifra kjerr til kjerr presis forran Charm. Tøffingen har nok løst å få ho på vingene men jeg bare roser han mens rypa gjør sitt. Så beiner rypa unna å videre frammover, Charm får "ok" ordre å går 10meter fram å spikrer rypa. Nå sitter ho heilt rolig å blunker til oss. Ny runde med ros å vi står 3-4 min å ser på ho før ho tar til vingene. Charm helt rolig. Flott arbeid av Charm. Vi ser ikke mere idag, men fornøyd. Prøve å få trænt godt fram mot neste prøve som blir på Altevann.