onsdag, februar 03, 2010

Ny tur idag

Tirsdag ble det nok en tur. Jeg og Ingar hadde alle 3 med, Charm, Nero og Zanto. Flott vær med et lite vinddrag og 12minus. Den første som finner fuggl er Charm, å da står han laaaaangt til fjells. Jeg så han jobbet på lukt oppover fjellet, å ferden endte 200meter lenger opp. umulig å komme seg dit, å ikke ville fuggln ta til vingene selv heller,selv ikke etter 10minutt. Til slutt klarer jeg å få reist Charm på 100-150meter, opp kommer det 10-12 ryper, han er akseptabelt rolig. I samslipp med Nero støkker Charm ei rype mellom meg og han, å da går han etter. Det blir kraftig korrigert! Like etterpå går han i ny stand langt til venstre for meg, lenge før jeg kommer meg opp letter det ei rype å han er helt rolig. Samtidig er det fuggl forran Nero. Det blir ikke flere situasjoner denne turen. Nero og Charm gikk meget godt å vekslet om føringen, Zanto går bedre og bedre å trenger nok bare noen fuggler forran nesen slik at søket blir mere stabilt så er han klar for prøver igjen.