onsdag, februar 17, 2010

Dagen i dag

Tok Charm med på en 1 1/2 times tur idag her på Senja. Nydelig vær med sol å 7 minus. Føret var stort sett perfækt, ifra 10cm sny til 30cm. Gikk i medvind først å Charm la seg langt ut for å hente vind. Påtur ut lettet det først 3 ryper langt forran Charm som han ikke så. Like etterpå støkker jeg selv ei rype som letter 70meter forran meg. Rypene trykker dårlig sålangt. Charm går stort, litt i meste laget å vi må ha oss en liten "pep talk". Etter det går det mye bedre å han går utmerket. Vi går et godt stykke uten å finne fuggl, men til slutt ser jeg Charm trekke ann å avanserer frammover å forsvinner over en liten topp. Da jeg kommer fram står han. Da jeg er 20meter fra han får han reisningsordre å han reiser godt, opp med enkeltrype å Charm går 2-3 meter før han stopper. Han utrderer fint å legger seg ut i søk igjen. Langt oppafor meg ser jeg han trekker ann å forsvinner. Det er bare å henge seg på å komme seg opp. Det er noe bratt så det tar sin tid, men da jeg kommer opp står Charm, rundt 100meter fra dær jeg så han sist. Jeg kommer meg et stykke bak han å da springer ei rype på bakken forran han, fristelsen blir for stor å Charm reiser den - å får ta konsekvensen av det. Vi finner ikke mere idag. Fin tur i flott vær og føre.