torsdag, januar 28, 2010

Å enda en tur

Jeg og Ingar tok de 2 minste med til fjells idag. Dette ble Charm sin tredje tur denne uka, men gikk meget godt idag og, selv om føret var mye tyngere idag med mye nysny. Zanto går bedre og bedre å ligger snart på stabilt 1pr nivå. Vi gikk lenge idag før vi fant fuggl. Først finner vi Charm i stand i et område hvor jeg like før hørte fjellrype som kaklet, da jeg nærmer meg han går han på noen meter mot en skrent å kikker bare fremmover, var helt færske spor så muligens at rypa lettet før vi kom oss helt opp, eller at han sto tomt. Like etterpå går Zanto i stand et stykke forran Charm å Charm sekunderer flott. Før Ingar kommer seg helt opp til Zanto letter det ei rype å han er akseptabelt rolig. Ellers så vi mye ferske spor, så fuggln hadde nok vært i området. Nå trur jeg det blir litt hvile til over helga. Charm er i god form å går meget bra.