søndag, mars 15, 2009

Premie på første start

Bildet: F.v jeg&Charm, Jenny&Jippy og Skjalg& Scarlett.
Etter de siste gode træningsturene med Charm, fant jeg ut at jeg skulle stille han på prøven på Altevann nå idag. Hadde ingen forventninger som helst til dagen, tok det hele som en træning av Charm, han må lære seg å gå sammen med andre hunder, lære seg å gå i bånd mens andre jakter osv. Charm gikk bra på det vekslende føret, alt ifra turbo til tongt, hadde seg noen stopp hvor han glemte seg litt av, men gikk store fine slag å fikk bra med terreng med seg. I første slipp kom han feil i vinden på enkelrype å det ble støkk, men gikk ikke en cm etter. Han gikk seg litt opp søksmessig i de neste slippene, etter 2 slipp er færdig støkker makker en rype under innkalling. I 3 slipp ser jeg Charm trekke ann å går inn i en nydelig stand, avanserer noen meter å står. Idet jeg skal gi reisningsordre på avstand letter det 3 ryper, Charm er dønn rolig i oppflukt å skudd. Vi avsluttes da med en finfin 3UK. ikke værst for en liten tass på 10mnd:) Nå blir det litt træning frammover så får jeg se hvilke prøver han skal stilles på.
Gratulerer så masse Jenny med P Jippy som fikk en super 1UK, og Skjalg Med GS Scarlett som fikk 2 UK.