lørdag, mars 29, 2008

Ukestur inne på Anja

Jeg, Ingar, å naboen vår Ronny tok oss noen dager inne på Anjavannet for å fiske,trene hundene, å ikke minst ha det sosialt. Det var utrulig dårlig bett i røya så det ble heller dårlig med fangst. Jeg fikk 2 røyer første dag på rundt halvkiloen som jeg slapp ut, ellers så såg vi flere store i hullene våre, helt opp i 4-5kg, men forbannet om de ville røre noe som helst slags agn. 2 dagen tok jeg Zico med meg opp i lia for å se etter ryper. Hadde fugglarbeid ca hvert 5min, å såg vel rundt 50 ryper på 30min. Det ble mange situasjoner ja!! Til slutt ble det nok litt for tett med ryper å jeg valgte å avslutte å heller satse på storrøyene som terget oss under isen. Ingar og Nero tok seg 15min etterpå og hadde 3 fine arbeid med reis. Ellers så storkosa vi oss i lavoen, selv om det var noe kaldt på natta, rundt -25, men med 2 multifuel å mengdevis med parafin overlevde vi. Vi hadde åsså besøk av hyggelige folk, min kompis Bjørn-Tore fra Alapmoen å Olaf fra Canada stakk innom en av dagene. Fredag blåste det kraftig så da fisket vi kun i hullet i lavoen, uten hell. Vi avsluttet midt på dagen fredag , pakket å satte kursen mot scooterparkering. Trur jeg drar innover igjen om en parr uker hvis været er ok, er nok noe bedre fiske i misten av april. Glemte kameraet hjemme så det ble dårlig med bilder denne turen.