mandag, mars 03, 2008

Hva har skjedd de siste dagene

Lørdag
Lørdag tok jeg Zico med meg i et terreng vi ikke har prøvd tidligere i år. Hadde ikke så stor tru på at du skulle være ryper der, men terrenget er nydelig å skapt for storgådde hunder, store myrdrag med spredt vegetasjon. Zico har hadd en tendens til å gå litt for smått i medvindsøkene sine, skjærer inn for tidlig å søker mot meg, så det er hovedsaklig det vi skal trene på denne dagen. Zico begynner som på andre turer, skjærer for tidlig inn, går han opp å sender han videre før jeg går tilbake til utgangspunktet, det blir mye skigåing for fører ja. Etter å ha gjort dette noen ganger går Zico sånn som jeg vil, store flotte medvindsøk å fortsetter hele turen med det.
Vi finner ingen ryper idag, som forventet, men har oppnådd deg jeg ville med denne turen.

Mandag
Mandag er det en tur til Kaperdalen. går i medvind for å teste om lørdagens leksjon sitter. Zico går meget bra, til tider kanskje litt for stort, men tar det aller meste av terreng å revierer fint. I fullt driv kaster Zico seg rundt å står, inngangen til standen var utrolig tøff å se på. Tar meg god tid opp til han, ser en rype i dokk 7-8 meter forran han. Lar han stå en stund for jeg gir ordre om reis. Zico kanonreiser enkeltfuggl men går dessverre 8-10meter etter, tar han tilbake til dær jeg sa sitt og lar han roe seg litt. Under utredning får han en ny stand 20 meter oppafor første arbeid. Jeg kommer opp til hunden å da letter rypa, Zico spaserer 5meter før han setter seg, akurat nok til å irritere matfar. Men det kommer seg, fugglbehandlingene blir bedre og bedre. Hadde ikke kamera med noen av turene så det ble dårlig med film og bilder