onsdag, mars 05, 2008

Kaperdalen Onsdag


Idag var jeg å Zico i Kaperdalen på Senja, tok oss en ettermiddagstur. Gikk helt nede med første vannet. Det hadde snyet en del så føret va tongt. Vi hadde gådd 2-3 min da Zico får sin første stand 200meter fra meg, påtur opp går han forsiktig på, da jeg kommer noen meter bak han snur han hodet å ser hvor jeg er å avanserer ytterlig 20meter å står. Kommer nesten opp til hunden å da letter det 2 ryper innenfor fint skuddhold, et fint samarbeid. Zico går 10meter etter før han sitter. Under utredning ser jeg at han får teften av fuggl på nytt, men den er langt unna så det er bare å følge på. Zico blir borte bak en noen hauger. Da jeg kommer meg såpass fram at jeg får oversikt ser jeg Zico i stand et godt stykke fra meg, men en enkel rype letter lenge før jeg kommer opp, Zico 5 meter etter. Vi krysser vannet å prøver medvindsøk, Zico går over vannet i turbotempo, da han når haugen 400meter fra meg kaster han seg rundt å en rype letter å han ramper 30meter etter. Etter dette blir det et "møte" med Zico, å han får gå fot til bilen. Vi kjører lengere opp i dalen. Bare 5 min i søk støkker Zico rype helt i veikanten rundt 100metr fra meg å er helt rolig. Kanskje "møtet" hjalp. Finner ikke mere denne dagen.