onsdag, mars 26, 2014

Tromsøprøven 22-23 Mars og træning

Etter Arnøyprøven dro jeg på træning med Charm mandag. Han gikk sinnsykt stort å helt utav hand, lystret ikke på fløyte eller tilkalling. Legger seg mellom 400-800m ut på vinden, å det resulterer selvsagt i at han blir for lenge borte, å når han går i stand finner jeg han ikke, hvis jeg ikke har gps på. Fikk 1 ok arbeid innenfor rekkevidde, alt i alt en elendig tur. Går så på tirsdag for å prøve å se om gårdagen var enkelttilfelle, Charm går sinnsykt hardt å stort, fortvilende. Ingen fuggl. Begynner å tenker NM så jeg blir nødt å trene videre å ikke tenke på hvilen fram til tromsøprøven. Onsdag er det noe bedre etter vi har trent hard dressur, søket er litt bedre men fortsatt for stort i tett skog. Går 4 dag på rad på torsdag å da er søket bra, men ser tydeligvis at Charm resserverer seg litt etter dressuren å træning på fløyte, blir noen unødvendige stopp hvor han må settes igang igjen. Dette ser langt ifra bra ut :( Stiller alikavell i tromsø men med null forhåpninger. Charm starter ok på tungt føre, men ser det mangler mye ,Breton han går mot går i flere tomme stander som resulterer i at jeg må kalle Charm inn mange ganger å avbryte han i søket, til slutt vil han ikke gå skikkelig ut å både Charm og makker blir avsluttet. Tenkte han var sliten etter 4 dager i marka på rad før prøven, men da vi går ned mot bilene slipper vi Charm mot samme B i tidligere avsøkt terreng, Charm går enormt stort igjen!! Selv om han er inntullet i varmedekken å kobbel.
Han har vært i superform i mange mnd men nå er det bare elendighet. Tar meg en 1 times træningstur på mandag etter prøven, starter bra men så legger han seg voldsomt ut på vinden, har gps på for å se hva som skjer og hvordan han går terrenget. Jakter seg ut av "anvist" terreng å ender opp i stand 600m fra meg, i tillegg har vi en elv i mellom oss som jeg ikke kommer over. Til slutt letter rypene å Charm er helt rolig. Får etterpå en ny stand hvor han er helt rolig. Dette ser mildt sagt ikke bra ut!! Det er nå så ille at jeg faktisk vurderte å trekke Charm fra NM, men vi skal prøve, kanskje han kan gå normalt igjen. Men frykter at han enten bare tuller i søket, ellers så går han voldsomt ut å for stort. Håper selvsagt på det beste. Han er dyktig i fuggl å klarer han å gå som tidligere kan vi kjempe i toppen. Så vi krysser fingrene. Ser ut som vi hadde formtoppen før prøvene i år å vi har kun fått 1 premie denne vinteren, som var 1VK på første starten. Charm har fått hvile helt siden mandagens elendige tur, så nå pakker vi å setter kursen mot Andenes, vi tar bilen på hurtigruta å koser oss noen timer på den istedenfor å kjøre. Lykke til alle sammen som stiller på prøver i helgen. Tvi Tvi :)