søndag, mars 02, 2014

Tromsøprøven 1-2 mars

Stillte Charm på Tromsøprøven i helgen. Vi hadde slipp nr.2 i kvaliken som gikk i Nordkjosdalen. Charm var meget tent å startet bra i en ganske bratt å lang skråning til høyre for oss. Slippet før oss hadde ene hunden dratt over skråningen å ble ute av synet til dommere for lenge og naturligvis avsluttet. Var redd Charm også skulle dra på for mye men han gikk fint dær han var. Så blir Charm borte å vi ser han ikke, før vi får øye på han oppe på toppen. Da har han "lurt" seg opp en elvedal ute av synet for meg. Ser ut som han vinkler ned mot meg men så snur han å forsvinner, kommer ikke til synet. Det eneste jeg kan håpe på er at han står så jeg må bare komme meg opp, det er bratt hardt å ulendt, å når jeg er nesten på toppen meldes det om at Charm er nede hos resten av partiet, han kom ned i neste dal langt forran oss. Jeg skjønner da at det blir takk for idag. Litt for mye krutt i potene til Charm denne dagen. Var klar over at nettopp dette kan skje, har man en hund som ligger å bikker på kanten søksmessig må man bare tåle at de en og annen gangen blir borte. Er det steinhardt føre reduseres ikke farta heller. Men ønsker å holde Charm litt på kanten, å satser på at neste prøve går bedre. Ser ikke ut som det skal komme noe mere snø med det første så blir vel sko & pigger på neste prøve også, slik det har vært i hele prøvesesongen her i nord. Arnøy blir neste start, i jakten på Cacit for championat må vi bare satse. En træningstur eller 2 i løpet av uka må det nesten bli :)