onsdag, mars 03, 2010

Liten tur med Charm

Siden vi ikke kom i fuggl i hælga på prøve tok jeg Charm med meg på en træningstur idag. Også idag måtte vi lete grundig for å finne fuggl. Det begynte bra, Charm gikk flott og holdt kontakt på tongt gjennomslagsføre, men så tok han litt vell hardt i søksmessig å det ble litt for voldsomt. Men det gikk seg til. På tampen av turen ser jeg Charm trekke ann langt oppe i ei li å går i stand, da jeg er 50meter fra han tjuvreiser han, da rypa letter er han helt rolig. Han utreder greit å 5min etterpå går han i ny stand. Samme som sist, tjuvreiser men går ikke en meter etter når rypa letter, pussig kar. Men da blir det et "møte" mellom oss. Under utredning støkker han ei rype å er helt rolig. Så blir Charm borte, finner han i stand i ei ny bratt li, jeg bruker lang tid for å komme meg dit, men denne gangen holder han standen. På ordre reiser han å er komplett rolig. Vi avslutter med det. Så får vi se om han klarer å holde hodet kaldt til hælga på Vannøyprøven.