tirsdag, oktober 20, 2009

Flott jakttur idag

Idag dro jeg og Kristian Berntsen på jakt, Kristian hadde med seg ES Steinrabbens Verona og jeg hadde selvsagt med meg Charm. Charm gikk meget godt idag, tok mye terreng og viste at han har en sjelden god motor. Han gikk i ett i 7 timer. Vi hadde oppe totalt ca 50 ryper idag, og Charm fant alle. Han viste oss flere fugglarbeid av meget høy klasse, å søk som holder både AK & VK klassenivå. Rypene var noe lette på vingene så fikk desværre ikke felling. Hadde en ok skuddsjangse, men siden fører til Charm IKKE holder klassenivå når det gjelder skyting så ble det ingenting å apportere. Alikavæll en meget bra dag. Charm er helt rolig i fuggl, selv på støkk var han helt rolig uten at jeg i det hele tatt trengte si sitt. Alikavæll er han "rå" i fuggl så det holder. Er vældig godt fornøyd med han, nå blir det finspissing av formen frammover før jaktprøvene starter. Vi skal reise litt bort for å træne, samt jakte litt å få felt noen flere ryper for han. Charm er utvilsomt en klok og ærlig hund, kommer han for nært fuggl å den letter før jeg kommer til er han ikke særlig glad å det er lett å se at han selv missliker det, i neste situasjon husker han dette å distanserer seg noen extra meter. Blir spennende å se utviklinga på han videre.