mandag, juni 09, 2008

Se laksen Se laksen....og så var hvalp valgt

9 juni...."bare" 6 dager til lakselva åpner. Gleder meg skikkelig, ikke bare til å få noen lakser men minst like mye til det sosiale å ikke minst bålkaffen. Bare det å være ved elvebredden gir meg en enorm ro å tilfredstillelse, vældig lik den man får de første jaktdagene i september. Har sett noen lakser som har gått oppover elva, både storlaks å smålaks. Jeg og Ingar tok hundene med oss til elvebredden tidligere idag for å kikke litt men så ikke noe da, men hundene fikk litt luft. Elva har minket kraftig, nesten 1meter, får håpe den stiger litt til åpninga 15juni. På hundefronten blir det hard dressur daglig, skal ha Zico skjerpa - for høsten kommer fort! 20 juni henter jeg hvalpen i Senjahopen, har fådd den jeg hadde sedd meg ut for lenge siden så er vældig fornøyd med det. Han blir sortspraglete å blir nok sannsynligvis litt mørkere en Zico er, å har en artig liten sortflekk midt på. Kommer selvsagt bilder når den er kommet i hus.
Kennel Mikkelfjellet har fortsatt 2 tisper ledig, de er brun&hvit og 1 hann ledig som blir enormt pen, sortspraglete, den peneste utseendemessig, uheldigvis fikk denne navlebrokk, men er ellers i finfin form å selges ifølge oppdretter til halv pris.
Ønsker du deg engelsk setter med fint gemytt å arbeidskapasitet utenom det vanlige?
Da er det bare å ta kontakt med Bent Eivind på tlf: 41437953
Jeg har vældig stor tro på kombinasjonen Nero & Taiwa, begge har et hærlig å stort søk, fint standinstinkt, god reviering, frisk reis, godt gemytt å rolig i hus/hundegård, å ikke minst arbeidskapasitet utenom det vanlige, dette er hunder som ikke gir opp etter 5-6 timer jakting, å har en egen evne til å finne fugl før makker. Dette er arvelige egenskaper. Ikke minst er det friske fine blodlinjer så langt bak man kan se, med mye champions på begge sider. Det meste ligger til rette for at dette skal bli meget bra, så nå er det bare opp til oss eiere. Kennel Mikkelfjellet har mye besøk så hvalpene er blitt godt sosialisert og de er mye ute i hundegård.
Det blir så som så med oppdatering av bloggen siden det skjer ganske lite for tiden, men så snart lakselva åpner å når hvalpen kommer blir det vel litt mere fart.