fredag, juli 03, 2015

Eventyrlig laksefiske

Kjøring av 12kgs hannlaks


For min del har årests laksesesong vært ett eventyr. Jeg satte ny personlig rekord med 20 laks bare i juni mnd, å til nå er det kommet opp i 26. Dette kunne jeg ikke engang drømt om. Det har blitt både storlakser, mellomlakser å smålakser. Største på 12kg. Stort sett alle er tatt på flue, å ca 20 laks har blitt satt tilbake i elva. Noen har slukt flua å har måttet bøte med livet. Lakselva / Laukhelle på Senja har virkelig tatt seg opp etter åresvis med harde restriksjoner, hvor all villaks over 3 kg settes tilbake i elva. Blir spennende å se hva resten av sesongen vil bringe :) Er 4 lakser unna 30 stk, så det burde være overkommelig mål, ett antall jeg aldri før har vært oppe i på en sesong, ikke engang turt å drømme om! Har vel mistet 12-15 laks i år i tillegg til de jeg har fått.