mandag, september 19, 2011

Jakttur idag


Bildet er fra høstjakta i fjor.


Friuke skal utnyttes, så i ett fantastisk vær dro jeg og Charm til fjells idag. Å godt med ryper fant vi, flere fine kull, parr å enkeltfuggl. Charm har vært utrulig god idag også, plukket fuggel på fuggel, selv midt på dagen i varmen å stort sett vindstille. 8-9 arbeid ble det på han, ikke ett eneste ramparbeid, han er dønn rolig i alle situasjoner. Fikk en støkk langt ute men helt rolig selv uten tillrop. Han hadde også en apport hvor jeg skyter double, siste rypa blir skadeskutt å kommer seg ned ei stupbratt li å lander mellom 200-300 meter fra meg. Annså den fuggelen som tapt da det er så bratt at jeg ikke tør gå ned, å vil heller ikke sende Charm ned stupet. Men han gir seg ikke å vil ned, til slutt får han lov mens jeg setter meg ned for å spise. 5 minutter senere kommer han klatrende opp de stupbratte bergene med rypa i munnen. Hadde ikke trodd han skulle finne den, men han er meget stødig på apporten. Charm har nå fått apportere alle ryper som er skutt for han i år, uten å vise noe tegn til å sprekke å ville gå i skuddet. Så får se om det holder seg. Flott vær hele kommende uke, så blir garantert flere turer.