tirsdag, januar 25, 2011

Ny tur idag

Charm har funnet rype
Til fjells idag også. Det var kaldt med -12 grader og fin vind. Men kulden hadde også gjort at underlaget ikke var så bunnløst som i det siste. Var kommet en go del sny oppå, varierte ifra 20-40cm. Idag gikk Charm meget bra, det var full trøkk fra begynnelse til slutt. Nesten inga klepping idag etter at jeg snaua pelsen hannes skikkelig før vi dro. Etter hælga har han fådd stygge sår på innsiden av lårene etter extrem klabbing, men det leger seg vel.
Etter bare 10min går Charm i stand mot meg, rypa er lett på vingene å jeg ser ei som popper opp av dokk å begynner å springe på snyen, da klarte ikke Charm å holde seg å han tyvreiste, å var rolig i oppflukt. Artig kar. Gjorde ikke så mye annet en litt snakk med han. På slutten av turen drar han ann opp ei fjellside å går i stand. Da jeg er nesten oppe med han letter ei rype å Charm er helt rolig uten at jeg trengte si noe, bare følger rypa med blikket til den er utenfor synsvidde. Får ros for det. Vi ser ikke mere enn mye spor. Men en relativt bra tur idag.