fredag, september 10, 2010

Første Jaktdag

Grytidlig i mårrest startet årets jakt. Gikk alene å kun med Charm, i ett terreng hvor jeg har trænt mye i høst, så viste det skulle være noen fuggler. Charm starter hardt, gikk noe stort men greit nok. Ser han forsvinne inn i tett skog noen hundre meter fra meg å kommer ikke ut, etter litt kommer det opp ett kull men ingen hund å se, ikke godt å si ka slags djævelskap han har funne på dær. Kullet setter seg 70-80meter fra meg, så jeg venter til Charm kommer inn, tar oss en rast så rypene og Charm får roe seg, før vi går fram. Leder han rett i vinden å i stand. Rypene har nok sprunget på bakken, for dær jeg mener de skal være kommer det ingenting opp, ber Charm reise isteden å han bommer ikke. Opp med halve kullet, feller 1 rype å Charm fallapporterer. Da han har rypa i kjeften letter resten av kullet, han slipper rypa å prøver å rampe etter de isteden. Huff å Huff!! Matfar var ikke mye fornøyd å Charm fikk mildt sagt svi. Vi pauser litt så han får roet seg, før vi går videre. Ut på nytt stort slag å i stand. Kommer meg opp på sia av han å da letter det først 2 ryper, feller den ene, Charm etter 7-8 meter men ingen fallapport, så letter det 2 til men holder igjen skudd så det ikke skal koke over for han. Litt bedre denne gangen, tar han tilbake å får litt ros før han får apportere. Det var det hele idag. Charm gikk godt idag å jobbet bra til tross for nærmere 20grader i sola. Ny tur i måra.