lørdag, august 28, 2010

Det går rette veien

Idag ble det nok en træningstur med Charm. Har fådd korrigert han litt i fuggl å var spent på om han tok lærdom av det. Å for en dag! Det begynner med at jeg ikke finner Charm, han går ganske stort å blir borte for meg bak en stor haug. Etter 20min leting har jeg nesten gitt opp, da plutselig letter det et kull rett forran meg å jeg ser Charm i samme slengen 10meter lengere inn i et tett kratt, så han hadde stådd lenge , han var helt rolig da fugglene lettet. Har avtalt å møte Sverre Andersen med sine GS, så vi går ilag å hundene får matche litt. Det ender med at Charm å makker støkker 2 ganger , Charm heilt rolig mens makker ramper. Fornøyd med at han klarer å holde roen selv når makker sprekker. Senere på dagen skiller vi lag med Sverre å jeg går aleina med Charm. Han går meget godt å jeg ser han i en flott stand langt ute. Kommer opp til han å han får reise på ordre, djerv reis å 10meter ettergang. Han korrigeres. Utreder fint å legger seg ut på et stort slag i sidevind å blir borte rundt en haug. Finner han til slutt i stand.
Lar det stå til å han får reise igjen, denne gangen litt roligere å det blir 4-5 meter.
Etter utredning nytt fint slag å han går i ny stand.

Han får reise pånytt, er rolig men setter seg ikke. Men Charm er en luring, han har flere fuggler på nesen så han står igjen, reiser på nytt på ordre og er rolig.

Etter en liten hvil er det påan igjen, fantastisk søk med flott bruk av vind ender opp i ny stand langt ute. Velger å ikke reise men gå opp fuggl, Charm rikker seg ikke når fuggeln letter. Han får lov å ta et siste slag før vi skal hjem, blir borte å etter nesten halvtimen leting finner jeg han i stand, under ei bratt steinside så må reise han på litt avstand. Charm reiser men rypa vil ikke lette så han kaster seg rundt å reiser tilbake igjen, da letter det en pipkylling å Charm er akseptabelt rolig. Da har vi hadd så mange positive situasjoner så jeg velger å avslutte for dagen. Blir spennende å se frammover om det går like bra i fugglsituasjonene. Nå blir det litt hvile da matfar må jobbe litt også. Har filmet noen situasjoner idag som jeg skal få lagt ut de nærmaste dagan. Det er jaggu ikke langt mellom hælvete å himmel i fuglehundsporten!

God hælg til alle :)