torsdag, november 12, 2009

Liten tur idag

Tok Charm med på en liten træningstur idag her på Senja. Idag var han kvikk og rask og tilbake i godt slag. Gikk alvorlig stort men lot han bare gå. Tok det meste av terreng, å ender til slutt opp i en stand langt langt ifra meg. Påtur opp til Charm snur han seg gjentatte ganger mot meg for å se om jeg nærmer meg, da jeg kommer 10-15 meter fra han avanserer han 10meter til å står. Hagla var med så gjorde meg klar, da letter det et stort kull på 10-12 ryper, Charm tripper noen meter etter, jeg fyrer skudd i lufta da holdet for felling blir for langt. Det letter en gjennligger å Charm er rolig, ble noe tett skog så fikk ikke felt den. Men flott arbeid av Charm, som venter på fører før han går de siste metrene, slik at jeg fikk komme opp i situasjonen før de tok til vingene. Etter utredning tok jeg han bare ved fot å gikk til bilen.
Skal prøve å få til flere turer denna uka, å forhåpentligvis få felt en par ryper for han, har ikke vært så alt for mye av det i høst.