søndag, desember 14, 2008

Fase 1 Instruktørkurs

I helga har eg vært i Tromsø å tatt Fase 1 Instruktørutdanning. Vi begynte fredag og avsluttet søndag ettermiddag. Det har vært en spennende å innholdsrik helg ilag med et fint gjeng. Vi var noen fra MTFK, 2 ifra Ofoten FK, 3 ifra Tromsø HK å en som kom helt ifra Vardø. Vi har gjennomgådd teoretisk og praktisk del om det å kunne være instruktør. Kurset var meget bra, mye bedre en det jeg trodde, ikke minst takket være en meget bra instruktør ved navn
Jan Arild Kingsvik. Det aller aller fleste i fuglehundmiljøet i Norge kjenner til han å hannes færdigheter både som dommer, instruktør å ikke minst prestasjoner med sine hunder.


Bildet: Jan Arild holder oppsumering av helga
Bildet: Alexander Fjellstad, Torleif fra Vardø, en fra THK, Trude Langestrand, Anne H Berger
og Harriet Wiggen.
Alle sammen besto kurset å er nå fullt istand til å holde sine egne kurs. For min egen del så har jeg lært en go del i løpet av helga, å håper jeg kan få tatt Fase 2 også.

Bildet: Stein, Anders, Jørn Garnes og Ragnar Bøifot