fredag, februar 22, 2008

Senja Torsdag

Jeg og Ingar tok oss en liten tur i marka med hundene på Torsdag. Føret var ok, men utpå flatene var det litt glasskare, så måtte være forsiktig, iallefall med Nero som skal gå
VK på Altevann å deretter NM-vinter. Nydelig vær og temperatur, men vi fikk ingen fuglarbeid. Nero støkket noen ryper i medvind, den ene flyger over hodet på Zico å han forfølger som en 10mnd hvalp. Faen. Han fikk iallefall smake straff. Nero har en til støkk i medvind men er rolig. Så sees Nero i stand langt ute, rypene letter lenge før vi er oppe ved hunden. Det var det hele idag. For min del en dårlig dag, Zico gikk direkte dårlig i medvind, gikk ok i motvind. Nero var som vanlig en sjeldent god søker, dekker det meste av terreng, imponerende å se på.
Fikk ikke tadd noen fine bilder som jeg kunne legge ut her. Har kjøpt nytt videokamera, så håper jeg får filmet noen situasjoner som kan legges ut her på bloggen. Planen i helga er en runde på duetræning, Zico tyvreiser ofte nå å får ikke tadd han "i sekundet", så håpet er at han reiser selvstendig på duene mens jeg er like bak å får tadd han akurat i rette øyeblikk. Får se om det hjelper. Idag Fredag skal Zico prøve hundemasasje, Finnsnes Dyreklinikk trenger hunder å øve seg på så det er gratis, kan være nyttige ting å ta med seg som man selv kan utføre f.eks i lunchpauser på lange jaktturer.
God helg alle sammen :)