søndag, september 16, 2012

Charm fremdeles syk


Sålangt har ikke jakta vært spesielt vellykket for oss. Charm fikk som tidligere beskrevet nesemidd. Jeg behandlet han med stronghold å trodde det var over. Men nei, Charm var så hardt angrepet at det ble for  mild medisin, det har sannsyneligvis vært egglegging i nesen + hoven. Nå er Charm begynt på interceptor tabeletter å vi må bare ta tida til hjelp. De første dagene av jakta hadde jeg ikke ett eneste fugglarbeid på han! Fortvilende ja. Han har sett på sin bror Zanto som har funnet fuggel å vi har felt bra med fuggl for han. Etter 2-3 dager på tabelettene fikk jeg endelig 2 flotte arbeid med felling, å i går var jeg i skogen etter orrfuggl, Charm hadde stand men da jeg nærmer meg ser jeg tydelig at han ikke er sikker på hvor de er å det letter ett kull nedenfor han, men fikk felt enn orrhøne. Så ble det noen støkk igjen. Det er litt forbedring å det går fremmover. Får håpe att 1 uke eller 2 så er han sitt vanelige jeg igjen.