torsdag, mars 31, 2011

Charm i form

Ble nok en træningstur idag. Føret var meget tongt, med tung sny på 40-50cm. Men Charm lot seg ikke hemme av det, gikk meget godt å trøkte til fra begynnelse til slutt. Han kjempet seg opp ei bratt li, begynner å trekke ann å avanserer 80-100meter bortover, til han står. Det er langt opp å nesten ufremkommelig for meg, så jeg står lenge å venter på om fuggln vil lette, men nei, jeg må kjæmpe meg opp. 10min å 2liter svette senere nærmer jeg meg Charm. Jeg må ha meg en liten pause å da letter det ei rype presis forran han. Charm litt for urolig å det blir 3-4 meter. Vi kommer oss ned fra brattsiden å fortsetter på de mere åpne å framkommelige områdene. Langt ute i medvind ser jeg Charm går i stand. Jeg kommer meg nesten opp til han da ei rype letter presis forran han å igjen ble det 3-4 meter. Uakseptabelt å vi tar oss ett lite møte på det. La ut apport i begge situasjoner som han fixet feilfritt. Kort oppsumert: Charm er i meget god form nå, flink å finne fuggl, ser ut som tomstander etter tamfuggltræning ikke lenger er ett problem, men han er litt for urolig i fuggl. Får træne hardt på dressuren frem mot neste prøve, som blir Charm sin debut i VK.